SGE

Search Generative Experience

Houwen Online in Goirle is bezig met SGE marketing voor ondernemers. SGE staat voor (Google) Search Generative Experience en is vrij vertaald: het tonen van AI resultaten in de zoekmachine. Deze resultaten staan vaak ver boven de ads en SEO resultaten. Daarom is het belangrijk om hier nu al mee aan de slag te gaan.

SGE search generative experience

%

Tevredenheid

Top 10 posities

Gemiddelde CPA

Google Reviews

Wat is Google Search Generative Experience (SGE)?

Zoals omschreven door Google is het een nieuwe search experience. Het doel hiervan is de belevenis van zoeken op het internet, specifiek gezien via Google, te verbeteren. De gedachtegang hierachter is simpel. Als je een vraag stelt, wat wil je dan? Een antwoord.

Met SGE kan een vraag direct in de browsers van Google beantwoord worden. De bron voor het antwoord kan een samenstelling zijn vanuit meerdere bronnen en de bronnen worden naast het antwoord vermeld. Hierdoor kan iemand die vragen heeft over een bepaalde dienst deze vragen direct stellen in Google (i.p.v. bijvoorbeeld in chatGPT), het antwoord ontvangen en direct doorvragen indien gewenst. Wanneer de zoeker voldoende informatie heeft kan deze overgaan tot actie. Deze actie vindt mogelijk plaats op jouw website en wanneer jij de top ranker bent voor SGE, dan komt de bezoeker bij jou uit.

Dit betekent in de praktijk dat SGE ervoor gaat zorgen dat er minder verkeer op je website komt, maar het verkeer dat hier komt beter geïnformeerd is.

Meer over SGE is te lezen in de artikelen van Google zelf (klik!)

Online Marketing resultaten die je direct merkt

Bekijk de reviews van andere bedrijven die samenwerken met Houwen Online

Online marketing: Effectief, Resultaatgericht, Betaalbaar

Hoe wij anders zijn dan anderen

Klik om meer te weten te komen

Voorbeelden van SGE resultaten?

Op dit moment kunnen enkele landen zich inschrijven voor Google Search Labs, waardoor ze SGE resultaten nu al kunnen zien. Hier een voorbeeld van SGE resultaten.

SGE marketing

Waar op te letten bij SGE resultaten

In de afbeelding is te zien dat er in de zoekbalk een vraag is gesteld. Die vraag wordt bovenin Google beantwoord, boven de SEO resultaten waar aan de rechterkant de bronnen worden weergeven. Onder het antwoord staan gerelateerde vragen en de optie om een vervolgvraag te stellen. In dit voorbeeld is niet te zien waar Google Ads zich bevindt, maar deze blijft vooralsnog boven de SEO resultaten. Afhankelijk van de zoekopdracht kunnen bepaalde modules geactiveerd worden. Bijvoorbeeld bij hotel gerelateerde zoekopdrachten kan er een boeking module tevoorschijn komen. Bij Ecommerce kan er shopping tevoorschijn komen.

Dit voorbeeld van SGE resultaten is op desktop. Wanneer je dit op mobiel zou toepassen is het eerste resultaat na SGE een behoorlijke scroll verder. Dit resultaat kan dan vervolgens nog een SEA resultaat zijn (met eventueel modules erbij) wat het eerste SEO resultaat praktisch gezien op pagina 2 zet.

Is SEO nog wel belangrijk na SGE?

Wanneer een SGE resultaat activeert is afhankelijk van de zoekopdracht. Lokale opdrachten zoals “”Online marketing bureau Goirle”” bevatten geen vraag en niet de noodzaak om een AI antwoord te voorzien. Single keyword searches en bedrijven die daarop ranken zullen waarschijnlijk dat verkeer ook blijven behouden. Pas wanneer er meerwaarde is voor de AI om zich met de resultaten te bemoeien zou deze moeten activeren.

Dit betekent echter wel dat er minder SEO verkeer zal zijn. De SEO strategie van uw bedrijf kan wellicht een frisse blik gebruiken om hier goed op in te spelen. Investeer je voornamelijk in long tail keywords? Dan kom je wellicht in de SGE resultaten, maar levert dit voldoende traffic of ben je gewoon vragen aan het beantwoorden? Daarnaast ontvang je geen data van de zoekers tot deze op je site komen. Dit maakt het belang van lokale SEO een stuk groter.

Bekijk onze resultaten

Houwen Online voert online marketing uit voor verschillende bedrijven. We weten daarom hoe de markt beïnvloed wordt en op welke manier daar voordeel uit te halen.

Case: Kosten per lead verlagen

Lees hoe wij voor verschillende type bedrijven de cost per lead hebben weten te verlagen met 33%,100% en zelfs 500%

Case: Organische aanvragen verhogen

Lees hoe deze klant middels SEO weet te besparen op SEA. Van dagelijks €500 in Google Ads steken, naar slechts €50 per dag omdat de aanvragen vanuit SEO sterk gegroeid zijn.

Case: Website vernieuwen

Lees hoe deze klanten vanuit een oud website model over zijn gegaan naar een nieuwe website met behoud van ranking. Een nieuwe site is namelijk niet enkel de site vernieuwen!

Case: Facebook advertising

Lees hoe deze klant i.p.v. de norm voor marketing in de beauty te volgen heeft gekozen voor Houwen Online en hierdoor slechts €6 betaalt per lead!

Case: Google Ads optimalisatie

Lees hoe wij voor deze klanten de volledige Google Ads op de schop hebben genomen. Een audit van de account toonde aan dat er veel aangepast diende te worden. Op deze manier kon er enorm bespaard worden op kosten, met behoud van het resultaat.

De toekomst van SEO en SGE

Wij geloven dat dit het volgende in de S rij wordt. SEO, SEA, SGE, Socials. Dit betekent dat je nu al moet identificeren welke vragen in jouw branche belangrijk zijn en je pagina’s anders dan SEO te optimaliseren, namelijk SGE optimaliseren.

Google gebruikt AI om te bepalen welke zoekopdracht SGE resultaten genereert en AI om te bepalen welke content gekozen wordt als bron voor het resultaat. Bedrijven die antwoord geven op klantvraag zullen gezien worden als expert op het vakgebied en zodoende meer klanten krijgen.

Meer weten? Neem direct contact op!

Blog online marketing

Onze online marketing blog

Nieuws in de markt en onze eigen kijk op de zaak.

Hoe laat ik mijn omzet groeien

Case: Hoe laat ik mijn omzet groeien Lees hieronder hoe wij voor deze klant de omzet hebben laten groeien. Dit was niet door eenvouding een aspect aan te pakken, maar door mee te denken over de gehele marketing en bedrijfsvoering van de klant.De situatie: Deze klant...

Case: Google Ads optimalisatie

Case: Google Ads optimalisatie Lees hieronder hoe wij voor deze klant zijn "gebroken" account nieuw leven hebben ingeblazen met geweldige resultaten als gevolg! In deze case noemen we ook onze eigen misser. Iets dat we simpelweg eerder hadden mogen opmerken. Binnen de...

Case: Facebook advertising

Case: Facebook advertising Onderstaand twee voorbeelden van hoe social media advertising heeft bijgedragen aan betere resultaten voor verschillende type klanten. Wat belangrijk is om te weten bij advertising kanalen is of je op push of pull kanalen zit. In deze...

Case: Website vernieuwen

Case: Website vernieuwen Onderstaand een voorbeeld van een klant die een behoorlijke SEO reputatie had en de website wilde vernieuwen. De klant is op aanbeveling bij Houwen Online terecht gekomen en had bijna een mooie nieuwe site laten maken zonder rekening te houden...

Case Organische aanvragen verhogen

Case: Organische aanvragen verhogen Onderstaand een voorbeeld van een klant die meer organische aanvragen wilde om zo minder te investeren in betaalde kanalen zoals Google Ads en Facebook. Voor deze klant is het belangrijk om veel offerte aanvragen binnen te krijgen...

Case Kosten per lead verlagen

Case: Kosten per lead verlagen Onderstaand enkele voorbeelden van hoe wij de kosten per lead hebben weten te verlagen in verschillende branches. Kosten per lead (CPA) is een duidelijk cijfer wat aangeeft hoeveel jij betaalt voor een nieuwe potentiele klant. Sommige...

Wanneer Kunstmatige Intelligentie de mist in gaat

Wanneer Kunstmatige Intelligentie de mist in gaat Kunstmatige intelligentie (AI) is een krachtig hulpmiddel dat de manier waarop we werken, communiceren en creëren, heeft veranderd. Van het schrijven van blogs tot het genereren van afbeeldingen, AI-technologie heeft...

Veel gestelde vragen omtrent SGE.

Wat is SGE?

SGE (Search Generative Experience) is een functie die door Google wordt geïntroduceerd als onderdeel van hun zoekmachine. Het maakt gebruik van geavanceerde kunstmatige intelligentie en generatieve AI-modellen om zoekresultaten te verbeteren en te verrijken.

Is SGE anders dan SEO?

Ja, SGE (Search Generative Experience) is anders dan SEO (Search Engine Optimization), hoewel beide te maken hebben met zoekmachines en hoe informatie wordt gepresenteerd en gevonden.

Kort door de bocht zal SGE gaan over de gebruikerservaring en SEO over de otpimalisaties en daaruit verweven ranking. Dat gezegd hebbende zijn indicatoren voor een positieve gebruikerservaring een rankingfactor. Het is dus anders, maar er is veel overlap. Als een pagina geoptimaliseerd wordt voor SEO en de gebruikerservaring op die pagina zeer positief is, dan kan dit SEO resultaat ook het SGE resultaat worden.

Moet ik extra investeren in SGE?

Nee. Wij geloven dat SEO zich moet aanpassen aan SGE. Gezien gebruikerservaring, of beter gezegd de statistiek die een positieve gebruikerservaring lijkt aan te tonen, een rankingfactor is kan je een pagina voor beide optimaliseren. Dit is dus ook een goed moment om oude content te updaten en verbeteren ten behoeve van gebruikerservaring.

Hoe kan ik klant worden bij Houwen Online in Goirle?

Bij Houwen Online in Goirle is bereikbaarheid en repsonsetijd belangrijk. Zelfs als wij niet direct kunnen helpen, hoor je wel iets van ons. We proberen problemen altijd zo snel mogelijk op te lossen.

Om ervoor te zorgen dat dit mogelijk is en blijft nemen we niet meer hooi op de vork dan we aankunnen.

Klant worden bij Houwen Online is mogelijk door contact op te nemen via het formulier of de whatsapp button. Laat ons weten wat je wil bereiken met welke site. We plannen een afspraak in (op locatie of digitaal) en bespreken de details. Daarna volgt een email met daarin hetgeen besproken en de kosten.

We nemen op dit moment nog nieuwe klanten aan. Ook online groeien? Neem dan direct contact op met Houwen Online in Goirle.