Case: Hoe laat ik mijn omzet groeien
Lees hieronder hoe wij voor deze klant de omzet hebben laten groeien. Dit was niet door eenvouding een aspect aan te pakken, maar door mee te denken over de gehele marketing en bedrijfsvoering van de klant.
%
Tevredenheid
Top 10 posities
Gemiddelde CPA
Google Reviews
De situatie:
Deze klant levert verschillende diensten. De vraag naar deze diensten is sporadisch. De meeste klanten hebben slechts een of tweemaal te maken met deze dienstverlening en de focus ligt dan ook op nieuwe klanten werven.
Om dit te bewerkstellingen was Google Ads een vast onderdeel van de strategie. Google ads had een hoog budget en hoge klikkosten, maar zolang als het meer omzet oplevert dan dat het kost was alles geoorloofd.
De crux zit hem hier in dat omzet geen winst is. Door meerdere kanalen was er nog altijd winst, maar de Google Ads campagne was niet direct meetbaar rendabel. Wel is het vrijwel zeker zo dat door de aanwezigheid van Google Ads men eerder aan de klant dacht bij dit type dienstverlening, maar meetbaar resultaat is altijd fijner.
Het probleem:
Om de omzet te laten groeien van deze klant zijn wij mee gaan denken over het bedrijfsproces en over hoe we berekenen wanneer het een succes is. Wij gaan hierbij uit van de dienst met de laagste absolute winst. In dit geval was dit €500,- Dagelijks was er een investering in Google Ads van €1000,- en het aantal offerte aanvragen zat op 3 per dag.
Van de offertes gaat circa 2/3e door wat betekent dat €1000,- ook €1000,- oplevert. Als er echter een dag is waarbij 1 van de 3 offertes doorgaat dan betekent dit verlies.
De oplossing:
In het beoordelen van de omzet en het behalen van groei zijn we gaan kijken naar de gehele linie van aanvragen. Deze komen uit verschillende bronnen waarbij Google Ads per aanvraag de duurste bron is. We zijn gaan optimaliseren binnen Google Ads en hebben de campagnes zo ingesteld dat op de momenten waar men het probleem ontdekt en dus ook de oplossing gaan zoeken, wij bovenaan staan. Daarnaast zijn we kritisch geweest op de data van de afgelopen periode om te bepalen welke woorden ofwel geen conversie behaalden, ofwel te dure conversies en deze zijn verwijderd uit de account. Daarnaast zijn we op basis van beschikbare data in Analytics, Search Console en Google Ads gaan kijken naar op welke termen (snel) SEO positie te behalen was en welke termen al goed stonden, maar net dat laatste duwtje nodig hadden. Door ook hier mee aan de slag te gaan zijn het aantal aanvragen vanuit het SEO kanaal toegenomen, waar de kosten hiervan vele malen lager zijn dan Google Ads.
De uitkomst:
De klant is nu enkele maanden verder en toont structureel een groei. Ten opzichte van het startmoment heeft deze klant nu dagen van €1000,- winst waarbij de kosten in Google Ads per dag met 80% zijn gedaald. Dit resultaat is behaald door te ranken om de juiste zoekwoorden en het correct optimaliseren van campagnes.
Online Marketing resultaten die je direct merkt
Bekijk de reviews van andere bedrijven die samenwerken met Houwen Online
Online marketing: Effectief, Resultaatgericht, Betaalbaar
Onze online marketing blog
Nieuws in de markt en onze eigen kijk op de zaak.