Case: Kosten per lead verlagen

Onderstaand enkele voorbeelden van hoe wij de kosten per lead hebben weten te verlagen in verschillende branches.

Kosten per lead (CPA) is een duidelijk cijfer wat aangeeft hoeveel jij betaalt voor een nieuwe potentiele klant. Sommige bedrijven sturen hier op aan omdat dit hetgeen is waar ze wel invloed op kunnen uitoefenen.

Case online marketing

%

Tevredenheid

Top 10 posities

Gemiddelde CPA

Google Reviews

Beauty:

Voor onze klant in het beauty segment was de wens om meer aanvragen te krijgen voor een specifieke, wat duurdere, behandeling in de salon. De klant had hiervoor de ervaring bij een marketingpartij die specifiek gericht is op de beauty markt.

Dit bedrijf wist daadwerkelijk leads te behalen, echter de adverteerkosten van deze leads was aan de hoge kant. Daarnaast waren er ook nog hoge beheerfees van toepassing. Kortom de klant verdiende zo goed als niks op de aanvraag.

We zijn een traject begonnen met als achterliggende gedachte dat als het beter kan het beter mag en anders de andere partij altijd een goede optie is om op terug te vallen. Door onze flexibele opzegging mogelijkheid kon de klant eerst zien dan geloven.

Het resultaat na 1 maand draaien was dat de kosten per lead van €30 naar €6 zijn gegaan! Op dit moment fluctueert dit bedrag nog wat. Afhankelijk van de periode in het jaar zit het kosten per lead bedrag tussen de €6 en €12. Dit is een aanzienlijke verbetering en de kosten voor het beheer van de campagne zijn lager. Op deze manier maakt onze klant weer winst op de behandelingen.

 

Daken:

Dit type klant is erg gericht op het ontvangen van een offerte aanvraag. Van deze aanvragen gaat een bepaald percentage door naar daadwerkelijke opdracht. Met marketing kunnen wij alleen de aanvraag verzorgen dus daar ligt de focus op.

Allereerst had de klant een verouderde Google Ads strategie. Hierdoor ging er maandelijks circa €5.000 door het putje met minimale resultaten. Het direct aanpassen van de campagnes was dus een no-brainer..

Daarnaast had de klant in het verleden geïnvesteerd in SEO. De resultaten hiervan waren echter aan het wegzakken en de klant merkte dat er weinig gebeurde aan de site.

Door de site SEO te optimaliseren en de SEA campagne flink onder handen te nemen is het huidige SEA budget slechts 10% van wat het was. Dit betekent een maandelijkse besparing van €4500. Hiertegenover staat een maandelijkse investering in SEO van €1000. Dit is een besparing €3500 per maand en meer aanvragen dan voorheen.

De resultaten verbeterde vanaf de eerste maand. Bovenstaand is het gemiddelde over een periode van 12 maanden.

 

Automotive:

Deze klant is een dienstverlener die afhankelijk is van dagelijks conversies. Ze zijn op aanbeveling bij Houwen Online terecht gekomen nadat ze een geoptimaliseerde AI koppeling hebben geprobeerd.

De AI koppeling heeft helaas meer kwaad gedaan dan goed. De account wist structureel €1600 per dag uit te geven en niet meer dan €1600 omzet op te leveren. Naast alle overige kosten betekent dit dus vooral geen positieve resultaten.

Eerst is getracht om met de bestaande account, omwille behoud van data, resultaat te boeken. Door verschillende eigenaardigheden die wij ooit eerder hebben meegemaakt is ons advies geweest een nieuwe account te starten.

Met het nieuwe account is direct een verbetering gerealiseerd. Dagelijks evenveel aanvragen voor slechts een derde van het bedrag. Een lead kostte voorheen €30 en nu slechts €10.

De resultaten lopen nu enige tijd stabiel, met hier een daar een positieve of negatieve uitschieter. Dit heeft grotendeels te maken met de branche en de vraag en aanbod factor binnen de branche. Zo werkt deze klant op bepaalde dagen dat concurrenten niet werken.

 

 

Online Marketing resultaten die je direct merkt

Bekijk de reviews van andere bedrijven die samenwerken met Houwen Online

Online marketing: Effectief, Resultaatgericht, Betaalbaar

Onze online marketing blog

Nieuws in de markt en onze eigen kijk op de zaak.

Hoe laat ik mijn omzet groeien

Case: Hoe laat ik mijn omzet groeien Lees hieronder hoe wij voor deze klant de omzet hebben laten groeien. Dit was niet door eenvouding een aspect aan te pakken, maar door mee te denken over de gehele marketing en bedrijfsvoering van de klant.De situatie: Deze klant...

Case: Google Ads optimalisatie

Case: Google Ads optimalisatie Lees hieronder hoe wij voor deze klant zijn "gebroken" account nieuw leven hebben ingeblazen met geweldige resultaten als gevolg! In deze case noemen we ook onze eigen misser. Iets dat we simpelweg eerder hadden mogen opmerken. Binnen de...

Case: Facebook advertising

Case: Facebook advertising Onderstaand twee voorbeelden van hoe social media advertising heeft bijgedragen aan betere resultaten voor verschillende type klanten. Wat belangrijk is om te weten bij advertising kanalen is of je op push of pull kanalen zit. In deze...

Case: Website vernieuwen

Case: Website vernieuwen Onderstaand een voorbeeld van een klant die een behoorlijke SEO reputatie had en de website wilde vernieuwen. De klant is op aanbeveling bij Houwen Online terecht gekomen en had bijna een mooie nieuwe site laten maken zonder rekening te houden...

Case Organische aanvragen verhogen

Case: Organische aanvragen verhogen Onderstaand een voorbeeld van een klant die meer organische aanvragen wilde om zo minder te investeren in betaalde kanalen zoals Google Ads en Facebook. Voor deze klant is het belangrijk om veel offerte aanvragen binnen te krijgen...

Wanneer Kunstmatige Intelligentie de mist in gaat

Wanneer Kunstmatige Intelligentie de mist in gaat Kunstmatige intelligentie (AI) is een krachtig hulpmiddel dat de manier waarop we werken, communiceren en creëren, heeft veranderd. Van het schrijven van blogs tot het genereren van afbeeldingen, AI-technologie heeft...