Case: Website vernieuwen

Onderstaand een voorbeeld van een klant die een behoorlijke SEO reputatie had en de website wilde vernieuwen. De klant is op aanbeveling bij Houwen Online terecht gekomen en had bijna een mooie nieuwe site laten maken zonder rekening te houden met de technische aspecten van reputatiebehoud.

Case online marketing

%

Tevredenheid

Top 10 posities

Gemiddelde CPA

Google Reviews

Deze klant draait op het vergaren van veel offertes. Met de oude website kwamen vroeger altijd veel conversies binnen, maar het gedrag van gebruikers blijft ontwikkelen en de website moet daarin mee. 

Bij veel sites is tot 90% van de gebruikers een mobiele bezoeker en daar was de oude site niet goed op ingericht.

Het maken van de website is begonnen met een afspraak op locatie. Daar hebben we besproken welke wensen er waren voor de website alsmede welke suggesties wij hadden voor een site in de branche van de klant. Door uitgebreide ervaring was het mogelijk om de site nog beter te maken, gekeken naar gebruiksvriendelijkheid, dan de klant verwacht had.

Na de afspraak op locatie zijn we gestart met het bouwen van de site op een testdomein. Hierdoor is de website van de klant maar minimale tijd onbereikbaar. Het design van de website is voorgelegd aan de klant en na akkoord zijn we gaan kijken naar het overzetten van de site naar de live omgeving.

Een belangrijk aspect om rekening mee te houden is de reputatie van de oude site en op welke pagina’s deze is opgebouwd. Men kan niet zomaar de pagina structuur veranderen en wanneer dit wel het geval is, moet er gewerkt worden met een migratieplan. Omdat wij bekend zijn met dit concept hebben wij de site netjes over kunnen zetten. Gezien de oude en de nieuwe site beide op WordPress draaien konden we zelfs een techniek toepassen die voor 0 downtime heeft gezorgd. De migratie duurt dan iets langer, maar de site is nooit offline.

De nieuwe site was meer ingericht op het behalen en stimuleren van conversies. Dit mede door de juiste plaatsing van conversie opties, maar ook door de potentiele klant te begeleiden door het aanvraag proces. Daarnaast is de nieuwe site natuurlijk volledige responsive, waar Google dan weer blij van wordt.

Het uiteindelijke resultaat is een verbeterde website, hogere posities in Google en een hogere conversieratio op de website (percentage van mensen die de gewenste actie, offerte aanvragen, uitvoert ten opzichte van het aantal bezoekers).

Online Marketing resultaten die je direct merkt

Bekijk de reviews van andere bedrijven die samenwerken met Houwen Online

Online marketing: Effectief, Resultaatgericht, Betaalbaar

Onze online marketing blog

Nieuws in de markt en onze eigen kijk op de zaak.

Hoe laat ik mijn omzet groeien

Case: Hoe laat ik mijn omzet groeien Lees hieronder hoe wij voor deze klant de omzet hebben laten groeien. Dit was niet door eenvouding een aspect aan te pakken, maar door mee te denken over de gehele marketing en bedrijfsvoering van de klant.De situatie: Deze klant...

Case: Google Ads optimalisatie

Case: Google Ads optimalisatie Lees hieronder hoe wij voor deze klant zijn "gebroken" account nieuw leven hebben ingeblazen met geweldige resultaten als gevolg! In deze case noemen we ook onze eigen misser. Iets dat we simpelweg eerder hadden mogen opmerken. Binnen de...

Case: Facebook advertising

Case: Facebook advertising Onderstaand twee voorbeelden van hoe social media advertising heeft bijgedragen aan betere resultaten voor verschillende type klanten. Wat belangrijk is om te weten bij advertising kanalen is of je op push of pull kanalen zit. In deze...

Case Organische aanvragen verhogen

Case: Organische aanvragen verhogen Onderstaand een voorbeeld van een klant die meer organische aanvragen wilde om zo minder te investeren in betaalde kanalen zoals Google Ads en Facebook. Voor deze klant is het belangrijk om veel offerte aanvragen binnen te krijgen...

Case Kosten per lead verlagen

Case: Kosten per lead verlagen Onderstaand enkele voorbeelden van hoe wij de kosten per lead hebben weten te verlagen in verschillende branches. Kosten per lead (CPA) is een duidelijk cijfer wat aangeeft hoeveel jij betaalt voor een nieuwe potentiele klant. Sommige...

Wanneer Kunstmatige Intelligentie de mist in gaat

Wanneer Kunstmatige Intelligentie de mist in gaat Kunstmatige intelligentie (AI) is een krachtig hulpmiddel dat de manier waarop we werken, communiceren en creëren, heeft veranderd. Van het schrijven van blogs tot het genereren van afbeeldingen, AI-technologie heeft...