Case: Organische aanvragen verhogen

Onderstaand een voorbeeld van een klant die meer organische aanvragen wilde om zo minder te investeren in betaalde kanalen zoals Google Ads en Facebook.

Voor deze klant is het belangrijk om veel offerte aanvragen binnen te krijgen gezien slechts een deel daarvan daadwerklijk een opdracht wordt.

Case online marketing

%

Tevredenheid

Top 10 posities

Gemiddelde CPA

Google Reviews

De beginsituatie van deze klant is dat het aantal organische aanvragen an sich niet slecht was. Het probleem zat hem echter in het feit dat 70% van de aanvragen via betaalde kanalen kwam en de overige 30% via Organic/overig.

Om meer organische aanvragen te realiseren zijn we gaan kijken naar wat de reden is geweest dat de klant al vrij goed scoorde, hoe we hetgeen wat goed scoorde, beter kunnen laten scoren en welk laag hangend fruit er nog was om te plukken.  Wat we in eerste instantie gedaan hebben:

  • Optimalisatie bestaande pagina’s
  • Correct instellen van metingen en Google Search Console
  • Onderzoek doen naar welke termen nog geen bestaande pagina hadden, maar wel gunstig zijn en snel positie zouden kunnen behalen
  • Technische optimalisatie uitgevoerd

Na deze stappen kon er verder gekeken worden naar welke termen de klant graag mee wilde groeien en op welke manier dit behaald kan worden.

Na eerst de beginfase te doorlopen is de focus van de SEO strategie bepaald. In de opvolgende maanden is er hard gewerkt aan het behalen van betere posities. Voor deze klant hebben wij binnen de dienstverlenden sector meerdere nummer 1 posities weten te behalen en zelfs enkele positie 0.

Het resultaat is dat wanneer we in Google Analytics kijken dat we zien dat de aanvragen va 50% betaalde kanalen, 20% overig en 30% organisch is omgedraaid naar 30% betaalde, 20% overige kanalen en 50% organisch. Dit doordat Organisch dusdanig veel meer aanvragen opleverde dat de betaalde kanalen met lagere budgetten zijn gaan draaien. Als de klant op korte termijn wil opschalen dan kan het budget weer wat hoger.

Update: De klant was recent enkele posities volledig verloren. Dit had te maken met updates van het algoritme van Google. Wanneer je er snel bij bent bestaat de kans je positie weer terug te krijgen! We hebben direct onderzocht wat de oorzaak was en de klant ontving plots vele spammy links naar de pagina waarop de positie behaald was. Om dit tegen te gaan hebben we met de disavow tool van Google Search Console de spammy links verwijderd. Door het snelle handelen is de klant zijn toppositie slechts 2 dagen kwijt geweest.

 

Online Marketing resultaten die je direct merkt

Bekijk de reviews van andere bedrijven die samenwerken met Houwen Online

Online marketing: Effectief, Resultaatgericht, Betaalbaar

Onze online marketing blog

Nieuws in de markt en onze eigen kijk op de zaak.

Hoe laat ik mijn omzet groeien

Case: Hoe laat ik mijn omzet groeien Lees hieronder hoe wij voor deze klant de omzet hebben laten groeien. Dit was niet door eenvouding een aspect aan te pakken, maar door mee te denken over de gehele marketing en bedrijfsvoering van de klant.De situatie: Deze klant...

Case: Google Ads optimalisatie

Case: Google Ads optimalisatie Lees hieronder hoe wij voor deze klant zijn "gebroken" account nieuw leven hebben ingeblazen met geweldige resultaten als gevolg! In deze case noemen we ook onze eigen misser. Iets dat we simpelweg eerder hadden mogen opmerken. Binnen de...

Case: Facebook advertising

Case: Facebook advertising Onderstaand twee voorbeelden van hoe social media advertising heeft bijgedragen aan betere resultaten voor verschillende type klanten. Wat belangrijk is om te weten bij advertising kanalen is of je op push of pull kanalen zit. In deze...

Case: Website vernieuwen

Case: Website vernieuwen Onderstaand een voorbeeld van een klant die een behoorlijke SEO reputatie had en de website wilde vernieuwen. De klant is op aanbeveling bij Houwen Online terecht gekomen en had bijna een mooie nieuwe site laten maken zonder rekening te houden...

Case Kosten per lead verlagen

Case: Kosten per lead verlagen Onderstaand enkele voorbeelden van hoe wij de kosten per lead hebben weten te verlagen in verschillende branches. Kosten per lead (CPA) is een duidelijk cijfer wat aangeeft hoeveel jij betaalt voor een nieuwe potentiele klant. Sommige...

Wanneer Kunstmatige Intelligentie de mist in gaat

Wanneer Kunstmatige Intelligentie de mist in gaat Kunstmatige intelligentie (AI) is een krachtig hulpmiddel dat de manier waarop we werken, communiceren en creëren, heeft veranderd. Van het schrijven van blogs tot het genereren van afbeeldingen, AI-technologie heeft...