Case: Google Ads optimalisatie
Lees hieronder hoe wij voor deze klant zijn “gebroken” account nieuw leven hebben ingeblazen met geweldige resultaten als gevolg!
In deze case noemen we ook onze eigen misser. Iets dat we simpelweg eerder hadden mogen opmerken.
Binnen de branche van deze klant zijn verschillende type dienstverlening beschikbaar. Een goedkope klus levert circa €500 omzet op, maar de duurste klus zit tussen de €20.000 en €50.000. Onze klant had voor ons de uitdaging, we willen alleen de dure klussen!
Deze klant leunt zwaar op Google Ads voor de aanvragen en deze klus heeft enorme CPC (cost per click) prijzen in Google Ads. Voor een handjevol bezoekers mag de hoofdprijs worden afgerekend. Als je echter ziet hoeveel een dergelijke klus oplevert dan is dit toch wel de moeite waard.
De beginsituatie was dramatisch. De klant had een Google Ads account, maar geen enkele advertentie draaide ondanks dat alles aan stond. Het “Back to basic” idee van Houwen Online heeft er in eerste instantie voor gezorgd dat de klant weer zichtbaar was. De oplossing? Terug naar Klikken Maximaliseren (terwijl de account voldoende conversiedata had! Of toch niet?)
Na een dag klikken maximaliseren zagen we dat de prijs van een klik tussen de €8 en €32 uitkwam. Na verder onderzoek bleken er nog meer zaken niet te kloppen. In de overname van de account zijn we namelijk direct ingegaan op het probleem, de ads en de zoekwoorden. Er was conversiedata aanwezig ,maar daar is op dag 1 niet genoeg naar gekeken, oeps!
Wat bleek is dat de ingestelde conversies eigenlijk een non conversie zijn. Conversies zijn in te delen in Micro of Marco, Micro draagt bij aan de wenselijke handeling ( kopen, offerte aanvraag, etc), Marco IS de verkoop of de aanvraag. In deze account stonden vele onzinnige micro conversies waardoor de account getraind was op het behalen van onzinnige conversies. Daarnaast bleek er geen rekening gehouden te zijn met de naamswijziging van de klant. In het account was dus nog een verkeerde bedrijfsnaam aanwezig (in de ads), waar geen melding voor was. Deze “fout” zorgde al die tijd ervoor dat de account van de klant niet werkte en enkel begon te lopen bij klikken maximaliseren.
Door het constateren en oplossen van de fout en het aanpassen van de conversies naar goede conversies begon de account langzaam te leren wat de bedoeling was. De CPC daalde op sommige momenten tot slechts €4 en hierdoor was het mogelijk om met hetzelfde budget meer klikken te behalen. Door het optimaliseren van de advertenties en de landingspagina’s is ook de Click Through Rate (CTR) en conversieratio beter geworden.
Het uiteindelijke resultaat? De klant zit enkele maanden vooruit volgeboekt met de duurste klus die aangeboden wordt.
Online Marketing resultaten die je direct merkt
Bekijk de reviews van andere bedrijven die samenwerken met Houwen Online
Online marketing: Effectief, Resultaatgericht, Betaalbaar
Onze online marketing blog
Nieuws in de markt en onze eigen kijk op de zaak.